Aktuality a komentáře

Praha - Brno a zpět jezdíme raději vlakem

Tetování, vlasy spletené do copánků, lezení po mostech: Miloslava Pošvářová je netypická odbornice na dopravní stavby a jejich největší kritička, která místo po D1 jezdí raději vlakem... ...

Podzimní stříhání pásek: otevře se čtrnáct nových kilometrů dálnic

Tohle je úspěch nebo neschopnost? Přikláníme se spíše k hodnocení neschopnost. Otevřít po 2 až 3 letech 14 km dálnic je opravdu ostuda.

D1 jako zlatý důl

Kolony, uzavírky a navztekaní řidiči. Modernizace nejvytíženějšího dálničního tahu v Česku se stala synonymem neschopnosti státu udržet si kontrolu nad stavaři....

Volby významně ovlivňují i přírodní děje

Poté, co se pod pohybující se opěru Prackovické estakády nacpaly stovky milionů, došlo prý k její stabilizaci. Někdy v září tu dálnici D8 konečně otevřou v obou pruzích. No uvidíme, vždycky je po ruce ještě vina lomu nad ní. Nicméně nyní se dostáváme do období nárazových intenzivních dešťů. Informace o pohybu opěry ŘSD důsledně tají, jak před starosty, tak před znalci. Požadavky vyznívají naprázdno. Slíbí, ale nedají nic. Ani poslancům, ani obci Prackovice. Požadavky podle zákona 106 nefungují. Takže mohou tvrdit cokoliv. Hlavně, že se to zaplatilo z rozpočtu státu....

Senátoři požadují, aby soud zrušil zákaz billboardů u dálnic

Billboardy u silnic a dálnic nemají co dělat. Nechápu, co tím uvedení senátoři sledují. Bezpečnost občanů a omezení havárií na pozemních komunikacích na mysli určitě nemají. Co jsme se natrápili s navěšenými reklamami na mostech, kvůli kterým docházelo k poškozování konstrukcí, nešlo je prohlížet, korozní produkty narušovalo nátěry atd. Nešlo s tím nic udělat. Skvělý byznys. A teď konečně, když se podařilo tyto záležitosti dát do pořádku, argumentovat svobodou podnikání, považuji za naprostý nesmysl. Reklamu zrušit a basta. Respektovat zákon. Žádám senátory, které ze skupiny těchto protestujících osobně znám, aby se laskavě probudili....

Francouzský projektant Egis byl vyřazen ze hry o výstavbu rychlostní trati

A tak to tady chodí, nepustí sem nikoho zvenčí. Hlavně ne ty, kteří VRT umí a mohli by je naprojektovat a postavit. Protože cílem není stavět, ale utrácet dotace na nesmyslech. Po této generaci stavebních inženýrů a techniků zůstanou jen zmetky. Stejně jako po vládách této země zůstane jen zničená krajina a otrávení daňoví poplatníci. Není vize, není cesty....

FOTO: Stav silnic

Sledujeme způsob oprav reklamací vozovek v rámci záruční doby. Jak se v ČR záplatují silnice po 5-ti letech místo řádných oprav.

Průšvihy při stavbě dálnic: Ani dnes neporučíme větru, děšti, říka Pošvářová

Byl to rok rozkopaných silnic, opravovaných dálnic. A dál nic. Nestaví se. A když, tak okamžitě vyvstanou nepřekonatelné problémy.

Firma žalovaná za sesuv na D8 chce od státu miliony za soudní spory

Očekáváme, že se kauza D8 bude postupně rozkrývat. Přispějí k tomu bezesporu i znalecké posudky. Měly by se všechny zveřejnit. Určitě budou obsahovat zajímavá sdělení i pro Ministerstvo dopravy, které nyní zcela nepochopitelně zaujalo pozici, že se ho to netýká. Ono je vůbec otázkou, jestli MD řídí ŘSD a jestli to náhodou není naopak. Postupně se totiž mnoho kompetencí ministerstva tiše přesouvá na ŘSD. Jako například celá metodika tvorby předpisů. To je tedy velmi zvláštní a potvrzuje to naši teorii rozpadu řízení státu....

FOTO: Rozpady vozovek

Zajímá vás, jak dopadnou vozovky po letošní zimě? Rozpady vozovek, které jsou způsobeny mimo jiné chybným odvodněním. Silnice, která byla opravena a zprovozněna po Velikonocích 2016. Voda zamrzlá v příkopech a v zasypaných propustcich. To je hospodaření!...

Rychlovlaky budou v Česku jezdit až 350 km za hodinu. Podívejte se, kam pojedou a za kolik

Tak nějak nám chybí konkrétnější plán. Harmonogram projekčních prací, výkupů pozemků, zahájení výstavby. Čísla jsou obecná, odhadovaná, s velkým rozsahem rezervy, vyvolávající pocit pohádky až utopie a budování staveb socialismu. Tohle se vymýšlelo 20 let? Jenom si dovolujeme upozornit na dobrý vtip, Středohoří už nebude ministerstvo dopravy pokoušet a udělá se 17 km dlouhý tunel. Najednou to jde? Hlavně, že dálnice D8 vede v sesuvech. Tam to nešlo....

Korozní poškození patinujících ocelí, odvodňovač

Podívejte se na další video z mostů na D47, ať vidíte, co jste si z daní zaplatili a o čem je soudní spor.

Uložení solí pod povrchem patinujících ocelí

Budeme postupně odkrývat každý šlendrián, na který narazíme. Tady chceme ukázat, o co se stát soudí a jaká škoda mu vlastně vzniká. Podívejte se. Kdo za to může? Vyšetří vůbec něco speciálně vytvořená vyšetřovací komise PS na D47 nebo je to všechno jenom divadlo? Možná nakonec obviní ty, kteří se snažili škody zjistit a napravit....

Svět motorů: Kde to zase spadne?

Největší průšvih na dálničních stavbách v historii Česka ještě nezapadal prachem, a už se rýsují jiné. V geologicky nestabilních podmínkách se nadále staví a bude stavět. Pučil se stát? Přečtěte si článek, který vyšel ve Světe motorů....

Miloslava POŠVÁŘOVÁ v Otázkách Václava MORAVCE na ČT24

Miloslava Pošvářová byla pozvána do televizní diskuse Otázky Václava Moravce na ČT24. Společně s Vladimírem Cajzem diskutovali v Žižkovské věži na aktuální téma dálnice D8 v pohybu....

Reportáž o stavu D1 - cesta z Brna do Prahy

1.listopadu se mělo na D1 jezdit bez uzavírek. My jsme pro vás zdokumentovali stav 11.října, kdy ministr dopravy oznámil, že to stavbaři nestíhají. Uvidíte sami, jak bylo dílo téměř dokončeno a nechápeme, proč se termín natáhl o další měsíc do zimního období, tedy od 1.prosince. Tak jezděte bezpečně!...

Stát se nechová jako dobrý hospodař

Magazín Svět motorů přinesl článek o rekonstrukci D1. Proč se stát nechová jako dobrý hospodař?

D8 je díra na peníze

Nemyslíme si, že stát má tolik peněz, aby utrácel do nesmyslných tras dálnic. Peníze chybí důchodcům, dětem na obědy, učitelům, postiženým, sociálně slabým, atd. A nemýte se, stavba není z dotací, ale ze státního rozpočtu! Už stála o 5 miliard Kč víc, než stát měla. A pumpují se do ní další peníze! My říkáme, kdo za to může???? Chceme, aby viník nesl odpovědnost a byl potrestán....

Mistři Evropy ve vyprávění pohádek a co z toho zbylo? Nedostavěné koridory

Psal se rok 1992 a tehdejší plán zněl jasně: Postavíme síť vysokorychlostních železnic na 250 km/h, chlubili jsme se v Evropě ... jenže ... bohužel jsme zůstali u první fáze - tedy jen modernizace koridorů, a dodnes nejsme hotoví. ...

Fotky z dopravního omezení D1 Brno - Vyškov dne 7.9.2016

Fotografie z uzavřené dálnice D1, na které "probíhají" výlukové práce. Ty nutí řidiče jezdit omezenou rychlostí a způsobují kolony. Z fotek posuďte sami zda je taková uzávěra potřebná a pokuste se najít nějakého dělníka ......

Pozvání na koncert pro nádraží v centru

Ve středu 7. 9. 2016 začne od 16:00 na Moravském náměstí v Brně shromáždění a koncert pro nádraží v centru. My jdeme! Jdete taky?

PODPORUJEME NÁDRAŽÍ V CENTRU BRNA

Hlasujte v referendu 2x ANO!
Video ze sesuvu na D8 u Dobkoviček den před zřícením

Video ze sesuvu na D8 u Dobkoviček den před zřícením

Tak, máme důkaz ze 06. 06. 2013 o tom, jak vypadal sesuv na D8 u Dobkoviček den před zřícením. Co na to investor, dozor stavby a projektant? Nic neviděli??? A co policie??? Chybí důkazy???...

Komentář k návrhu zákona o EIA

Vvyvěšujeme originál dopisu premiérovi vlády ČR, aby nebylo pochybností o tom, jak vypadá skutečný dopis Bruselu o ÚDAJNÉM udělení výjimky na 10 dopravních staveb. Výjimka vypadá podle našeho názoru jinak a Senát i Poslanecká sněmovna byla uvedena v omyl. Jedná se o příslib, nikoliv závazek. A to jsou rozdílná slova i smysl. Politici nesmí lhát....

Ťok dál trvá na svém: "Za sesuv na D8 může hlavně kamenolom."

Miloslava Pošvářová však tvrdí, že závěry posudku zná a že lom byl spouštěčem zhroucení svahu, nikoli ale viníkem.

STÍNOVÉ ŘSD a “STAROSTOVÉ PRO OKRUH”: Kamiony ven z Prahy!

Podporujeme posouzení „Regionální varianty“ výstavby okruhu jako lepšího a výhodnějšího řešení, akceptovatelného i ze strany EU

Hrozbu sesuvu na D8 připouštěl ministerský posudek už v roce 1996

Hlavní příčinou sesuvu svahu na rozestavěnou dálnici D8 v roce 2013 byla špatně zvolená trasa. Na dnešním setkání s novináři to řekla ředitelka stínového Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Miloslava Pošvářová. ...

Zpráva NKÚ o sesuvu na D8. A děje se něco?

Pouhá miliarda nikoho netrápí. Lom to zaplatí a karavana kráčí dál....Absurdistán úředníků bez odpovědnosti a bez trestu Česká republika.

Sesuv na D8: Místem mohl vést tunel, zdál se ale drahý

Na riziko sesuvu v blízkosti lomu při stavbě dálnice D8 upozorňovali geologové a ekologové už před víc než deseti lety.

Sesuv D8 - pohádkový příběh se špatným koncem

Projděte si příběh Sesuvu D8 od začátku do konce. V tomto článku najdete všechny důležité mezníky v kauze Sesuvu D8.

Kvůli sesuvu na D8 padla žaloba. Měl ho způsobit blízký lom

Sesuv půdy na budovaném úseku dálnice D8 byl podle studie hlavně vinou blízkého lomu Dobkovičky. Správa železniční dopravní cesty a Ředitelství silnic a dálnic se rozhodly, že musí podat žalobu na jeho majitele. ...

Daňoví poplatníci si platí úředníky na to, aby se nic nedozvěděli.

Jak jsme dopadli se žádostí na informace ohledně studií EIA. Zbývá otázka, k čemu máme zákon o svobodném přístupu k informacím? Na ..........úředníci si dělají, co chtějí. ...

Nový web k zásadám územního plánování Jihomoravského kraje

Připomínkujte návrh ZÚR JMK do 15. 6. 2016. Pomůže Vám třeba nový web k zásadám územního plánování Jihomoravského kraje.

Stát osmnáct let věděl, že bude stavět dálnici v místě, kde hrozí sesuv půdy. Nyní shání miliardu, aby zával odtěžil

Zpráva z listopadu 2013. O rizicích se vědělo předem. Výstavba se technicky podcenila, výstrahy geologů a ekologů nikdo nebral vážně. To je tak, když stavbu řídí amatéři....

Tiskové prohlášení Stínového ŘSD k sesuvu na dálnici D8 stavba 805 - aktuálně k 4.6.2016

Vzhledem k prohlášení bývalého generálního ředitele stavební firmy Skanska, nyní ministra dopravy, pana Ťoka uvádíme:

Stínové ŘSD podává trestní oznámení v souvislosti se zaviněním sesuvu půdy na dálnici D8

Stínové ŘSD dnes podává trestní oznámení na neznámého pachatele ve věci zodpovědnosti za zavinění sesuvu zeminy, který v noci z 6. na 7. června 2013 zásadně poškodil rozestavěný úsek dálnice D8 u obce Dobkovičky. Současně s tím došlo ke stržení provozované železniční trati 097 Lovosice – Řetenice – Teplice v Čechách....

Stínové ŘSD rozšiřuje svoji činnost – sleduje a rozpracovává řadu kauz

V čele Stínového ŘSD stojí Miloslava Pošvářová – soudní znalkyně a expertka na dopravní stavby.

Kdo může za havarijní stav Libeňského mostu?

Hlavnímu městu Praze vznikly rozsáhlé škody v řádech stovek milionů korun kvůli špatně prováděné správy a údržby Libeňského mostu. Proto bylo podáno trestní oznámení na neznámého pachatele....

Libeňský most potřeboval opravu už před 25 lety

Ucpané chrliče, zvlněná a potrhaná vozovka, rozpadající se beton či zkorodované výztuže. To je jen krátký výčet problémů, které podle nového znaleckého posudku trápí Libeňský most....

Trestní oznámení kvůli stavu Libeňského mostu

Pražští zastupitelé Matěj Stropnický a Ondřej Profant podali spolu s odborníky a Nadačním fondem proti korupci trestní oznámení kvůli stavu Libeňského mostu....

Je to taková česká cesta: obejít, nedodržet slib a smát se za bukem, jak jsme chytří.

Česká vláda se rozhodla riskovat. Postaví patnáct velkých dopravních staveb bez ohledu na to, že nemají platnou studii o vlivu na životní prostředí (EIA), a o jejich „legalizaci“ se postará zákonem....

Průšvih za 130 miliard

Dostala jsem možnost vystoupit za vás, daňové poplatníky v ČT, 5.5.2016 k průšvihu výstavby dopravních staveb a chybějících posudků EIA. Nicméně boj pokračuje....

Naše první účast na tiskovce 12.4.2016 Výzva ministru Ťokovi

Přinášíme vám aktuální informace z tiskové konference s ministrem dopravy Danem Ťokem, které jsme se zúčastnili.

Tak, všichni nakonec brání výstavbě, jen úředníci se marně snaží

Tak se musí nakonec změnit zákony, aby se mohlo stavět, všichni tomu brání a úředníci se snaží bojovat za výstavbu.

Nová pravidla veřejné soutěže jsou taková, že korupce má zelenou

Měli jsme zásadní připomínky k návrhu úpravy zákona již od samého začátku. Připravujeme podrobný soupis rizik při aplikaci tohoto zákona.

Soud odmítl žalobu částí obcí na Prahu kvůli Pražskému okruhu, ale oni, ani my se nevzdáváme. Připravujeme společně Kasační stížnost.

Přestože byla žaloba zamítnuta, my se nevzdáváme. Pomáháme obcím na podání Kasační stížnosti.

Peníze z dotací EU na protihlukové stěny, ale občanům se nevyhoví. K čemu se tedy protihlukové stěny staví?

Přestože jsou dopravní stavby pro občany ekologickou zátěží, úředníky to nezajímá.

Zajímá vás křeček na dálnici D49 z Hulína do Fryštáku? Jenom studie o jeho výskytu stála více jak 2 miliony Kč !

Předraženou studii za více jak dva miliony Kč za 60 stran textu pouhých 10 stran k vlastnímu křečkovi. Studie měla být reklamována, výsledek zatím nevíme a zjišťujeme....

Zastupitelé sice rozhodli, ale kdo bude potrestán?

Libeňský most je v dezolátním stavu. Doprava na mostě je kvůli jeho stavu omezena. Praha se rozhodla most opravit. Kdo ale za aktuální stav může?